Nad silnicí do Špindlerova Mlýna přibudou sítě, mají zvýšit bezpečnost řidičů
20. září 2023
"V tomto úseku docházelo k pádům kamenů na silnici. Cílem je zvýšit bezpečnost řidičů. Výstavba zárubní zdi a zajištění skalního svahu probíhá za lokálních omezení na komunikaci II/295. Doprava je řízena kyvadlově pomocí semaforů, auta jezdí obousměrným jízdním pruhem šířky 3,5 metru umožňujícím průjezd autobusů i vozidel IZS," řekl Lechmann.
Stavbaři vybudují nad silnicí systém sítí z ocelových drátů a lepených svorníků osazených do předem vyvrtaných otvorů. "Součástí zajištění skalního svahu bude také nová tížná zárubní zeď z drátěných košů vyplněných kamenem. Takzvaná gabionová zeď v délce 241 metrů s proměnnou výškou od dvou do pěti metrů výšky bude založená na podkladním betonu," řekl Lechmann.
Svah proti odpadávání skalních úlomků a erozi byl dosud zabezpečen sítí jen zčásti. "Frekventovaná silnice v místě stavby vede v poloskalním strmém zářezu řeky Labe s převislými výchozy, u nichž dochází k postupné erozi a řícení skalních úlomků na vozovku," řekla Lechmann.
Investorem je Královéhradecký kraj. Práce začaly v červenci. Celkové náklady jsou přes 30 milionů korun včetně DPH. Financování stavby je z Fondu rozvoje a reprodukce Královéhradeckého kraje.
Frekventovaná silnice mezi Vrchlabím a Špindlerovým Mlýnem vede úzkým údolím řeky Labe. Stabilizace skalních svahů probíhaly nad touto jedinou přístupovou silnicí do horského střediska již v minulosti, například na osmikilometrovém úseku mezi Herlíkovicemi a Labskou přehradou.
(ČTK)
Ilustrační foto: archiv redakce